Chiar daca sa deschizi o cafenea nu reprezinta o necunoscuta, in vremurile actuale, sunt putini aceia care se incumeta sa investeasca intr-un astfel de business. Desi beneficiaza de concurenta din plin in jurul sau, Cristina Plesea (25 ani) nu s-a lasat intimidata si s-a decis sa riste si sa cumpere o cafenea, sa o transforme “dupa chipul si asemanarea ei” si apoi sa continue si sa creeze un intreg lant de astfel de localuri.
Nu are experienta in domeniul HoReCa, insa a fost visul ei sa detina o cafenea, probabil vis pe care il au si alte sute sau mii de persoane din Romania la ora actuala. Insa, beneficiind de experienta in relatiile cu clientii, intrucat a lucrat pe partea de consumer banking in cadrul unei banci si intr-o companie de leasing, dar si de cum trebuie coordonata o echipa, tatal sau fiind si el antreprenor, Cristina Plesea a gasit oportunitatea pe care o cauta toata lumea in timp de criza.
“Intr-o zi am venit aici, am baut o cafea si am auzit ca localul era de vanzare. Chiar daca nu am lucrat in domeniu, aveam o idee despre ce inseamna industria cafenelelor. In plus, inainte de a cumpara aceasta cafenea am discutat cu diverse persoane din acest sector si am aflat ce presupune un business in aceasta arie. Am hotarat sa cumpar cafeneaua insa recunosc ca in spatele acestei decizii se afla un investitor strain. Nu as putea sa spun ca la varsta mea am avut posibilitatea sa investesc capital propriu in acest spatiu”, declara tanara antreprenoare.
Investitia pe care o presupune deschiderea unei singure cafenele ajunge la peste 100.000 euro, iar planul lui Plesea si al echipei sale este lansarea unui lant care sa cuprinda 20 de astfel de localuri, numai in Bucuresti.
Prima cafenea din lantul care va urma sa se extinda se afla pe bulevardul Decebal, zona cunoscuta pentru localurile luxoase, se numeste CrisCafe si este localizata in