Producţia auto a României ar putea creşte cu 74,5% până în 2014, ajungând la un volum total de 520.000 de autovehicule pe an, potrivit celei mai recente analize a Institutului de Automotive al PricewaterhouseCoopers (PwC). Conform PwC, România ar avea al treilea cel mai rapid ritm de creştere al capacităţii de producţie auto dintre ţările din Europa Centrală şi de Est, după cel al Ucrainei (242% creştere până în 2014) şi al Rusiei (235%).În ceea ce priveşte volumul total
Producţia auto a României ar putea creşte cu 74,5% până în 2014, ajungând la un volum total de 520.000 de autovehicule pe an, potrivit celei mai recente analize a Institutului de Automotive al PricewaterhouseCoopers (PwC).
Conform PwC, România ar avea al treilea cel mai rapid ritm de creştere al capacităţii de producţie auto dintre ţările din Europa Centrală şi de Est, după cel al Ucrainei (242% creştere până în 2014) şi al Rusiei (235%).
În ceea ce priveşte volumul total al producţiei, România va deveni al şaselea producător auto din regiune până în 2014, după Rusia, Turcia, Republica Cehă, Polonia şi Slovacia, însă înaintea Ungariei, Ucrainei şi Sloveniei.
„Producţia de maşini în Europa de Est este influenţată în principal de consumul intern, dar şi de exporturi, îndeosebi către ţările Uniunii Europene. Eliminarea treptată a finanţării schemelor de înnoire ale parcurilor auto, precum şi măsurile de austeritate care se vor lua în multe ţări UE în următorii câţiva ani, vor avea un impact negativ asupra cererii de maşini noi în interiorul Pieţei Comune. Cu toate acestea, anticipăm un ritm puternic de creştere al industriei auto româneşti în următorii 5 ani, pe măsură ce investiţiile recente de la fabrica auto din Craiova vor deveni complet operaţionale, iar capacitatea de producţie de la fabrica din Piteşti va creşte pentru a face faţă cererii sporite pentru noile modele de