Cornel Oprişan, retail manager al IKEA România, cel mai mare retailer local de mobilă din punctul de vedere al vânzărilor, are o estimare extrem de pesimistă pentru piaţa mobilei pe care o vede în scădere în următorii şapte ani.
Şi în ceea ce priveşte magazinul IKEA estimările lui Oprişan sunt rezervate, el afirmând că "nu vede cum ar putea să fie pe creştere" în următorul an. "Mă aştept ca piaţa de mobilă să-şi revină abia după 6-7 ani pentru că este strâns corelată cu piaţa de construcţii. După ce vor demara proiectele imobiliare, va mai dura 2-3 ani până se vor finaliza şi apoi încă un număr de ani până ce piaţa va ajunge la ce a fost în 2008", a spus Oprişan.
Pe piaţa de mobilă se vând anual produse de aproape 1 mld. euro, însă în 2010 scăderea ar putea să fie de 20% conform estimărilor lui Oprişan.
La nivelul IKEA România, trendul a fost unul de stagnare, însă Oprişan nu a dorit să ofere mai multe informaţii legate de vânzări.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, firma Moaro Trading care operează magazinul IKEA a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 294,7 mil. lei (70 mil. euro) în scădere cu aproximativ 9% comparativ cu nivelul din 2008. Anul trecut, IKEA a avut un profit de 19,87 mil. lei (4,7 mil. euro).
Oprişan a spus că în jur de 5% din vânzările totale sunt generate de produsele româneşti, procent despre care spune că este "bun". Calculat ca şi valoare, mobilierul şi decoraţiunile produse în fabricile locale ajung să genereze circa 3,5 mil. euro din vânzările magazinului. Şeful IKEA estimează că acest procent va ajunge la circa 7% în următorii ani.
Oferte agresive în piaţa de mobilă
Pentru anul financiar septembrie 2010 - august 2011, IKEA vine cu oferte de produse la jumătate de preţ în zilele de miercuri şi joi, ceea ce poate indica o încercare de revigorare a vânzărilor din