Dorian Boguţă a fost Miţă, iubitul vânat de cămătari al unei educatoare care pleacă în Italia (Monica Bârlădeanu) în pelicula „Francesca“, şi Tavi, un tânăr activist de partid, în „Caravana cinematografică“, regizată de Titus Muntean. E de 11 ani în Bucureşti, vine de la Chişinău şi, până a ajunge la roluri principale în film, a muncit ca barman – nopţile – şi a mers la zeci de castinguri – zile în şir. Când a venit în Capitală, avea o sută de dolari în buzunar şi un singur gând: să facă ce-i place, actoria.
„Adevărul": Tavi, personajul pe care îl interpretezi în „Caravana cinematografică" nu reuşeşte să vorbească, decât în termeni de propagandă chiar şi când încearcă să-şi declare iubirea. E un moment reuşit din film felul în care îi poţi citi pe chip frustrarea, furia. Cum l-ai construit?
Dorian Boguţă: M-am gândit cine este Tavi. Am luat-o pas cu pas, autobiografic: e un tip care a fost crescut la casa de copii. Şi am început să-i caut nuanţele de caracter, căutându-le în acelaşi timp şi în mine. Frustrări avem cu toţii, nu? Deci, am încercat să-l caut pe Tavi, să-l recunosc.M-am uitat şi pe textul lui Ioan Groşan ca să văd cum e tipul. E coleric, vrea s-o cucerească pe bibliotecară doar prin poezii, deci are o doză de romantism. Vrea să reuşească fiindcă e foarte ambiţios, vrea să pară dur, deşi nu este. Am lucrat cu Titus Muntean şi cu toţi colegii mei. Am creat un personaj şi m-am îmbrăcat în haina lui şi am început să dau din mâini ca să văd cum m-aş simţi. Fiindcă, dacă nu-ţi place personajul, nici spectatorul n-o să te creadă. E foarte important ca atunci când accepţi un rol să te identifici cu personajul.
Scena finală din film, cea a violului, a stârnit controverse. Care e raportarea la acest viol, din perspectiva lui Tavi?
El a venit în sat pe un cal şi pleca pe un bou. Fiind foarte ambiţios şi frustrat, pur şi simplu nu poate să ple