Primăria din Râmnic ia banii de la subvenţiile de căldură pentru plata biletelor de autobuz ale pensionarilor. Ca să ţină vechile autobuze pe roate administraţia a făcut o infuzie de bani. Privatizarea societăţii se lasă aşteptată, la fel şi noul sistem de taxare.
Anunţată cu surle şi trâmbiţe pe vremea administraţiei Gutău, privatizarea firmei de transport în comun ETA mai are de aşteptat. Între timp, autorităţile locale s-au văzut nevoite să suplimenteze bugetul societăţii cu încă trei miliarde de lei vechi, bani necesari pentru acoperirea subvenţiilor pentru biletele pensionarilor şi abonamentele elevilor. Potrivit documentului prin care se aprobă această operaţiune, sumele au fost procurate prin diminuarea fondurilor pentru subvenţiile pentru căldură. Autorităţile susţin că pentru subvenţiile la energia termică se vor aloca fonduri la momentul potrivit.
Pierderi de miliarde la ETA
Societatea de Transport în comun, ce în acest moment este în proprietatea Consiliului Local Municipal are pierderi serioase. Conducerea firmei afirmă că, anual, societatea pierde în jur de 25 de miliarde de lei. „Este o societate de transport în comun, e imposibil să fie profitabilă. Majoritatea veniturilor sunt provenite din subvenţii", susţine Florian Borza, directorul firmei ETA. Privatizarea de care se vorbea în timpul administraţiei Gutău nu a mai fost pusă în practică, chiar dacă există o hotărâre de Consiliu Local în acest sens. Nici sistemul de taxare care să elimine acordarea de subvenţii în plus pentru biletele pensionarilor. În acest moment primăria scoate din buget bani pentru toţi pensionarii trecuţi de 62 de ani ce beneficiază de gratuităţi pe transportul în comun. Practic însă, nu toţi pensionarii folosesc autobuzul, susţin autorităţile. ETA SA are în acest moment un parc auto de 30 de autobuze din care doar 10 sunt noi şi la standarde. Societ