Tradiţionalele buletine informative sînt considerate a fi prea complexe şi necesită un nivel ridicat de cunoştinţe, a declarat directorul general al postului public din Olanda, Jan de Jong într-un interviu citat de site-ul dutchnews.nl. Motiv pentru care acesta intenţionează să transforme buletinul de ştiri de la ora 18,00 astfel încît să fie accesibil şi publicului cu studii medii.
Specialiştii din România spun că iniţiativa este lăudabilă şi cît se poate de onestă. „Acest anunţ al olandezului pare mai curînd un soi de strategie de marketing. În sfîrşit cineva recunoaşte pe faţă gîndirea de culise a oamenilor buni de televiziune“, e de părere jurnalistul Costi Rogozanu. El subliniază faptul că nu cunoaşte conţinutul ştirilor de la televiziunea olandeză, dar efectul ar putea fi pervers, exact ca în cazul OTV la noi. „Tîmpeniile, programele de nivel foarte scăzut sînt urmărite exact de cine nu te-ai aştepta, de foarte mulţi oameni cu pregătire superioară“ – explică jurnalistul. El crede că, din punct de vedere psihologic, pentru un public pregătit nu e nimic mai „preţios“ decît să rîdă de cei ceva mai puţin educaţi. „În general, sînt foarte căutate plăcerile simple şi crude. Ştiu sigur că există directori de televiziuni în România care au gîndit exact la fel înainte să facă grile de programe populare“ – explică el. „Uneori trebuie să gîndeşti jignitor despre publicul tău pentru a-l putea prinde în plasă, pentru a-l putea cuceri cu un program“ – subliniază Rogozanu.
Jurnalistul recunoaşte că anunţul directorului televiziunii publice din Olanda sună discriminator, „atît de discriminator încît va atrage mulţi telespectatori care se cred «deştepţi» ca să rîdă de nişte ştiri redactate stupid de simplu“.
Întrebat dacă nu cumva această iniţiativă poate să-i jignească pe oamenii cu studii superioare, Iulian Comănescu, Managing Partner al agenţiei de con