Pierderile companiilor de cale ferată costă bugetul până la 700 milioane de lei pe an.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea să disponibilizeze între 7.100 şi 8.300 de angajaţi de la societăţile feroviare, ceea ce, împreună cu alte măsuri de reducere a cheltuielilor companiilor va duce la economii de 788 milioane de lei în 2011 faţă de acest an. „O să le prezint sindicatelor acest program, care are şi disponibilizări, dar nu este bătut în cuie, este o propunere. Dacă în discuţiile cu sindicatele vom găsi şi alte soluţii de reducere a cheltuielilor şi creştere a veniturilor o să se diminueze numărul disponibilizaţilor", a afirmat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, citat de Mediafax. Berceanu a arătat că pierderile de la calea ferată sunt de circa 600-700 milioane lei anual. "Pierderile de la CFR puteam să le punem în investiţii. Dacă am fi avut aceşti bani pentru reabilitarea căii ferate şi achiziţia de vagoane, încasările ar fi fost mai mari", a mai spus ministrul.
De unde se taie
Numărul disponibilizărilor variază în funcţie de disponibilitatea partenerilor sociali de a renunţa la unele drepturi, cum ar fi bonurile de masă, ajutoare materiale de Paşte, Crăciun şi Ziua Feroviarului, prime de vacanţă şi autorizaţii şi permise, potrivit Mediafax. Unele dintre aceste drepturi ar urma să fie suspendate pentru anul 2011. Cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi la CFR Marfă (între 3.400 şi 4.600 de persoane). Celelalte persoane afectate sunt angajate la CFR Călători (2.075) şi CFR SA (1.630). Măsurile de reducere a cheltuielilor la CFR Marfă vizează economii de 300 mi¬lioane de lei, prin reorganizarea prin absorbţie în CFR Marfă a filialelor SC Întreţinere Reparaţii Locomotive Utilaje şi SC Întreţinere şi Reparaţii Vagoane, compensarea datoriilor pe care le au CET-urile Arad, Govora, Bacău, Braşov, Iaşi către CFR Marfă cu datoriil