De pe Dealul Feleacului poţi privi în ansamblu întreg oraşul Cluj cuprins de lumini şi plin de oameni prinşi în treabă, optimişti şi chibzuiţi, aşa cum îi stă bine unui ardelean. Ziua, panourile de avertizare "atenţie pericol de accident" sau crucile presărate pe marginea şoselei schimbă situaţia, te fac conştient cât de atent trebuie să fii atunci când vrei să te apropii cu maşina de Cluj, sau să te îndepărtezi de el.
Acum imaginaţi-vă că sunteţi nevoit să străbateţi un astfel de drum, adăugând şi traficul aferent, de cel puţin 10 ori pe zi timp de 5 zile pe săptămână. Pentru mulţi ar părea istovitor, pentru alţii e un loc de muncă, o afacere. Traseele suprapuse pe aceeaşi rută a mai multor companii de transport falimentează de multe ori firmele cu parcuri mici de maşini. Plecând din interiorul oraşului, firmele de transport local, dar şi firmele de transport judeţean sau interjudeţean folosesc inevitabil acelaşi traseu pentru a-şi parcurge ruta, utilizând de cele mai multe ori intervale orare diferite. Împărţirea din start a profitului în trei direcţii a înlăturat în timp orice rămăşiţă de fair-play între companiile de transport.
"Am mari probleme cu un alt coleg de breaslă, care a intrat pe 75% din traseul meu şi circulă cu o jumătate de oră înaintea mea. Pirateria este foarte mare în judeţul Cluj, iar cei care circulă din Cluj spre Zalău opresc fără nonşalanţă să ia oamenii de pe ruta mea. Cu legea nu se face nimic. Am câştigat traseul, dar n-am câştigat nimic, aş putea spune, având în vedere în ce situaţie mă aflu", a declarat Gombos Alexandru, director Almar Trans.
Gombos a încercat să spere că această situaţie poate fi rezolvată prin adresarea directă organelor competente, dar se pare că de acolo venea şi problema. Cu toate acestea, domnul Gombos felicită reuşita colegilor săi de breaslă, de la firma Sebaly din Cluj, care, se pare, au