Principalii jucători de pe piaţa locală de cablu, RCS&RDS, cu 2,7 milioane de clienţi, şi UPC, cu 1,93 milioane de utilizatori, se luptă în cote de piaţă şi în alte ţări europene. RCS&RDS îşi menţine supremaţia în Slovacia pe segmentul televiziunii prin satelit şi mizează pe transmisiunile sportive, iar UPC a câştigat în Ungaria, pe cablu.
Dacă în România RCS&RDS se luptă cu operatorul UPC, pentru supremaţia pe sectorul de cablu şi este pe primul loc, în Ungaria, situaţia stă invers. UPC este lider de piaţă, iar liderul din ţară noastră RCS&RDS a coborât de pe locul doi pe trei, potrivit datelor Autorităţii de Reglementare a pieţei de comunicaţii din Ungaria.
Astfel, în decembrie anul trecut, din cei 2,5 milioane de clienţi de cablu, 32% din ei erau abonaţi ai UPC, 23% ai Digi (controlat de operatorul RCS&RDS) şi 21% ai T-Home (deţinut de Deutsche Telecom, care controlează 30% din operatorul OTE - acţionarul Romtelecom şi Cosmote din România).
Citiţi şi:
Tipu’ de la cablu, 10.000 de plângeri
La RCS&RDS telefonia gratuită costă
Rezilierea contractelor telecom, doar pe hârtie
La şase luni distanţă, topul celor trei operatori a suferit modificări. Liderul UPC avea 31% din cei 2,527 milioane de abonaţi. T-Home ocupa locul doi cu 24% din total. Iar în aceste condiţii, Digi a trecut pe al treilea loc, cu 23% din totalul utilizatorilor, conform datelor Autorităţii de Reglementare a pieţei de comunicaţii din Ungaria, citate de publicaţia locală Realdeal.hu.
În România, potrivit ultimelor date centralizate, RCS&RDS are 2,7 milioane de clienţi, iar UPC îl secondează cu 1,93 milioane de utilizatori, conform datelor Liberty Global, compania care deţine operatorul. Romtelecom (controlat de OTE şi indirect şi de Deutsche Telecom) ocupă locul trei pe piaţa de cablu.
Lider pe televiziunea prin satelit