Omul de afaceri Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, una dintre primele zece agenţii de pe piaţa românească, spune că singurele investiţii pe care le-a realizat până acum au constat în extinderea reţelei de distribuţie, prin deschiderea a patru agenţii de turism în ţară, dintre care două în franciză.
"Suntem în stand-by cu investiţiile. În situaţia actuală de piaţă nu poţi şti ce se va întâmpla mâine din cauza fluctuaţiilor care au loc în economie, de aceea am decis să investim doar în reţeaua de agenţii", a declarat Alin Burcea.
Anul trecut agenţia a avut afaceri de 10,1 milioane de euro şi un profit de 540.000 de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. În primele şase luni ale anului, agenţia de turism a avut afaceri în creştere cu 14,4% în euro pe fondul majorării cererii pentru pachetele de vacanţă în străinătate, potrivit omului de afaceri. El nu a precizat valoarea absolută a cifrei de afaceri.
Pe piaţa agenţiilor de turism, estimată la 500 mil. euro anul trecut, Paralela 45 concurează cu Happy Tour, companie al cărei pachet de acţiuni este deţinut de fondul de investiţii spaniol GED, cu Eximtur, controlată de familia Morariu, dar şi cu Aerotravel şi Marshal Turism.
Paralela 45 Turism operează în prezent 12 unităţi proprii şi 27 de agenţii de turism în franciză în toată ţara. Anul acesta au fost deschise unităţi în Roman, Buzău, Bucureşti şi Craiova, investiţia într-o agenţie de turism fiind de 15.000 de euro, potrivit lui Alin Burcea.
"Acordăm o importanţă majoră reţelei de distribuţie, formată din 1.130 de agenţii revânzătoare. În ciuda faptului că turismul intern a fost afectat anul acesta, Paralela 45 a reuşit să înregistreze creştere în primul semestru datorită cererii pentru destinaţii externe", a precizat Burcea, care mai deţine câteva businessuri şi în industria ospitalităţii, fiind pro