De la ivirea ?curentului eco? în industria auto, mulţi oameni, de specialitate sau nu, s-au întrebat de ce un hibrid trebuie să fie aşa de urât. Răspunsul nu a fost întotdeauna cel mai obiectiv cu putinţă: este nevoie de loc pentru acumulatorii voluminoşi şi pentru încă un motor.
Totuşi, chiar trebuie ca o maşină ecologică să arate ca un dulap pe patru roţi când în ziua de azi există atâtea posibilităţi în privinţa design-ului?
Răspunsul Honda la această întrebare este noul coupe sport CR-Z, testat recent de Antena3.ro. În sfârşit, un hibrid la volanul căruia nu simţi că faci sacrificii în privinţa aspectului. Compania americană Tesla a fost prima care a construit un automobil sport asemănător, însă acesta este în totalitate electric şi de cel puţin trei ori mai scump, aşa că CR-Z poate fi considerat unic la segmentul său.
Design exterior
O fotografie face cât o mie de cuvinte, dar să vezi Honda CR-Z în realitate este şi mai şi. Gândit ca un succesor al lui CR-X, unul dintre cele mai de succes modele ale constructorului japonez, noul coupe sport hibrid CR-Z se ridică la înălţimea predecesorului său. Maşina este foarte arătoasă din orice unghi este privită.
În partea frontală privirile sunt acaparate de masca uriaşă, farurile agresive cu lumini permanente LED şi proiectoarele de ceaţă încorporate în partea de jos a spoilerului. Design-ul este simplu şi, poate de aceea, reuşit. Din lateral asemănarea cu CR-X este mai pregnantă, însă a fost dusă mai departe. Luneta, formată din două părţi separate, este iniţial o prelungire a plafonului şi apoi se termină brusc, continuând pe verticală, ceva în genul celei de la Citroen C4 Coupe. Partea din spate se încheie cu stopurile triunghiulare, spoilerul cu forme simple şi un mic difuzor de aer.
La interior, iese cel mai