Producţia totală de autovehicule a României ar putea ajunge la 520.000 de unităţi anual până în 2014, potrivit celei mai recente analize a Institutului de Automotive al PricewaterhouseCoopers (PwC). Aceasta ar echivala cu o creştere de 74,5% faţă de nivelul producţiei auto din 2009.
Astfel, România ar avea al treilea cel mai rapid ritm de creştere al capacităţii de producţie auto dintre ţările din Europa Centrală şi de Est, după cel al Ucrainei (242% creştere până în 2014) şi al Rusiei (235%).
În ceea ce priveşte volumul total al producţiei, România va deveni al şaselea producător auto din regiune până în 2014, după Rusia, Turcia, Republica Cehă, Polonia şi Slovacia, însă înaintea Ungariei, Ucrainei şi Sloveniei.
Producţia de maşini în Europa de Est este influenţată în principal de consumul intern, dar şi de exporturi, îndeosebi către ţările Uniunii Europene. Potrivit lui Ionuţ Simion, Partener Consultanţă Fiscală PwC, eliminarea treptată a finanţării schemelor de înnoire ale parcurilor auto, precum şi măsurile de austeritate care se vor lua în multe ţări UE în următorii câţiva ani, vor avea un impact negativ asupra cererii de maşini noi în interiorul Pieţei Comune.
„Cu toate acestea, anticipăm un ritm puternic de creştere al industriei auto româneşti în următorii 5 ani, pe măsură ce investiţiile recente de la fabrica auto din Craiova vor deveni complet operaţionale, iar capacitatea de producţie de la fabrica din Piteşti va creşte pentru a face faţă cererii sporite pentru noile modele de autoturisme lansate", a declarat Simion.
La nivel global, diferenţa dintre producţia şi vânzarea de maşini arată faptul că revenirea la starea de echilibru a pieţei este încă departe. Excluzând stocurile, producţia globală de maşini şi vânzările se află de obicei în echilibru, dar deciziile impuse de criză luate la începutul anului 2009 au dereglat aceast