Ministerul Transporturilor ştie că transportul pe calea ferată a devenit un pericol şi susţine că soluţia este disponibilizarea de personal şi scăderea numărului de curse. Calea Ferată este ca o bombă cu ceas, care ar putea exploda oricând - situaţia este bine-cunoscută şi la nivelul conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), care încearcă să eficientizeze costurile prin disponibilizarea personalului. Sursa: Reuters
Cu durata de viaţă expirată şi scadenţe la reparaţii capitale, infrastructura feroviară este un ade vărat pericol pentru călători.
Peste 19.800 dintre cele circa 22.000 de macazuri sunt scadente la reparaţii capitale. "Asta înseamnă că aceste zone pot să nu funcţioneze corect, astfel că pot apărea incidente. Pentru a evita pericolele, angajaţii CFR trebuie să fie mult mai atenţi, ca să poată suplini eventualele probleme", explică Ştefan Roşeanu, secretar general al Asociaţiei Industriilor Feroviare.
Mecanicii fură combustibil
Mai sunt scadente la reparaţii capitale o treime din tuneluri, aproape toţi kilometrii de linie automată (total de 6.800 km), circa 12.000 de poduri şi podeţuri - în condiţiile în care alte 3.900 au durata de viaţă expirată.
"Acumularea an de an a scadenţelor la reparaţiile capitale ale liniilor, lucrărilor de artă şi instalaţiilor de conducerea şi siguranţa circulaţiei au dus la necesitatea introducerii, la momentul de faţă, a 579 restricţii de viteză", se arată în documentul de strategie a companiilor CFR, realizat de lucrătorii ministerului de resort.
Reprezentanţii MTI acuză lipsa finanţărilor şi pierderile colosale înregistrate de companii. Ei propun disponibilizări, scumpirea biletelor cu 10% şi implementarea unui sistem informatic care să permită monitorizarea alimentărilor cu combustibil ale locomotivelor. Modelul este împrumutat de la