Omul de afaceri elveţian de origine elenă Jean Valvis, de al cărui nume se leagă două branduri româneşti puternice, Dorna şi LaDorna Lactate, va lansa pe piaţă în septembrie apa minerală premium Aqua Carpatica. Noul brand intră în competiţie cu Dorna, apa pe care Valvis a vândut-o în 2002 producătorului Coca-Cola, pe o piaţă estimată la circa 300 mil. euro.
Fabrica pe care acesta o construieşte în judeţul Suceava, lângă Vatra Dornei, este aproape finalizată şi testează primele produse, având în prezent circa 20 de angajaţi. Proiectul de aproape 10 mil. euro va fi al doilea mare greenfield din industria apelor minerale inaugurat în criză, după fabrica Bilbor a companiei URBB, producătorul berii Tuborg.
Chiar şi în contextul scăderii consumului, antreprenorii locali au pariat pe dezvoltarea unor branduri româneşti, dovedindu-se mai dinamici decât multinaţionalele din industria de profil. Consumul local de apă minerală este estimat la 50-60 de litri pe cap de locuitor pe an, în condiţiile în care media în Europa Centrală şi de Est este de 95 de litri.
Omul de afaceri elveţian de origine elenă Jean Valvis, de al cărui nume se leagă două branduri româneşti puternice, Dorna şi LaDorna Lactate, va lansa pe piaţă în septembrie apa minerală premium Aqua Carpatica. Noul brand intră în competiţie cu Dorna, apa pe care Valvis a vândut-o în 2002 producătorului Coca-Cola, pe o piaţă estimată la circa 300 mil. euro.
Fabrica pe care acesta o construieşte în judeţul Suceava, lângă Vatra Dornei, este aproape finalizată şi testează primele produse, având în prezent circa 20 de angajaţi. Proiectul de aproape 10 mil. euro va fi al doilea mare greenfield din industria apelor minerale inaugurat în criză, după fabrica Bilbor a companiei URBB, producătorul berii Tuborg.
Chiar şi în contextul scăderii consumului, antreprenori