Retalierul de mobila IKEA Romania va reduce, incepand cu 1 septembrie, preturile pentru 4.000 de produse (aproape jumatate din intreaga gama) cu valori cuprinse intre 5 si 60%, pe fondul integrarii operatiunilor in grupul suedez incepand din luna martie a acestui an.
Potrivit reprezentantilor companiei, preturile pentru cele 4.000 de produse vor scadea, in medie cu 12%, in timp ce tarifele pentru celelalte 4.500 de produse vor ramane neschimbate. “Reducerile de pret se datoreaza integrarii IKEA Romania in grupul mama, care ne ajuta sa avem preturi de achizitie mult mai bune. De asemenea, am realizat taieri, dar si reduceri ale costurilor cu traseul logistic”, a declarat Cornel Oprisan (foto), retail manager al IKEA Romania.
In ciuda reducerii preturillor si a majorarii TVA, Oprisan sustine ca retailerul de mobila va inchide pe profit anul financiar care se va sfarsi pe 31 august 2010. “Estimam o cifra de afaceri similara cu cea din perioada septembrie 2008-august 2009 (n.red.: 95 milioane euro) si preconizam ca vom termina anul financiar pe profit”, a mai spus oficialul IKEA Romania.
Seful IKEA Romania estimeaza o crestere a volumului de vanzari in cea de-a doua parte a anului ca urmare a reducerii de preturi. “Pretul a devenit un factor determinant in decizia de cumparare a clientilor. Acum, daca le place un obiect, automat intorc si eticheta cu pretul pentru a vedea daca si-l pot permite”, a mai spus Oprisan.
IKEA Romania a lansat catalogul pentru anul 2011, valabil in perioada 1 septembrie 2010-31 august 2011.
Pentru lansarea catalogului, compania va investi 1,3 milioane de euro in promovarea si distribuirea a 950.000 de exemplare, bugetul fiind similar celui de anul trecut.
In discutii pentru deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA in Romania
In ciuda actualului context economic, compania nu a renuntat la planur