Consiliul Director al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 apreciază că situaţia transporturilor rutiere de pe plan local, care s-au comprimat cu o pondere de până la 30% în cursul anului trecut, nu se va îmbunătăţi până la crearea unor reguli de protecţie a domeniului, la fel ca cele practicate în Spania, Germania şi multe ţări din centrul şi vestul Europei.
"Transporturile nu pot să revină pentru că atunci când se observă o rază de speranţă toţi dau buluc, mai cumpără câte un camion, reîncep să facă transport şi iar se strică piaţa. Am avea nevoie de o protecţie a sectorului, dar este considerată neconcurenţială", a declarat Adrian Pop, preşedinte al APTE 2002.
Soluţia APTE 2002 pentru această situaţie este implementarea unui sistem precum în Spania, unde transportatorii mici, cu câteva vehicule, aderă mai întâi la o cooperativă de transport iar numai după câţiva ani în care au activat ca membru şi s-au dezvoltat pot continua activitatea independent.
APTE 2002 a identificat că pentru transportatorii mari, companiile foarte mici sunt principala sursă a presiunii pe preţul de transport rutier, astfel că în marjele rămase se poate activa cu profit fie dacă firma deţine un parc auto de dimensiune mare, fie dacă nu achită integral obligaţiile fiscale. Firmele de transport mici, cu unul sau două camioane şi o activitate în care sunt integraţi membrii familiei, rezistă cu tarife mici doar o scurtă perioadă de timp, după un anumit interval fiind obligaţi de costuri fie să lucreze în ritm cu piaţa, fie să închidă activitatea.
"Din această cauză am revenit la anul 1994. Lucrăm cu banul jos pentru livrarea mărfii sau doar cu partenerii pe care îi cunoaştem de ani de zile. Altfel, chiar dacă verificăm istoricul firmei, putem avea surprize la plată", a declarat Miron Sporea, vicepreşedinte al APTE 2002.
Consiliul Directo