Productia auto a României ar putea ajunge la un volum total de 520.000 de autovehicule până în 2014, în creştere cu peste 74% faţă de nivelul actual, potrivit unei analize a Institutului de Automotive al PricewaterhouseCoopers (PwC).
Astfel, România va avea cel de-al treilea cel mai rapid ritm de creştere a capacităţii de producţie auto dintre ţările din Europa Centrală şi de Est, după Ucraina (242% creştere până în 2014) şi Rusia cu 235%. Din 2013 alături de Dacia şi Ford va atinge capacitatea maximă de producţie la Craiova. Astfel, dacă Dacia îşi va menţine producţia la un nivel de 300.000 de unităţi, Ford va ajunge la aproximativ 225.000 de maşini, potrivit declaraţiilor lui John Fleming, fostul şef al Ford Europa. Totodată, din 2012 Renault va demara operaţiunile la noua uzină Dacia din Tanger, Maroc, care va produce 400.000 de maşini anual, majoritatea pentru a fi exportate către Europa.
"Anticipăm un ritm puternic de creştere a industriei auto româneşti în următorii cinci ani, pe măsură ce investiţiile de la Craiova vor deveni complet operaţionale, iar capacitatea de producţie de la Piteşti va creşte pentru a face faţă cererii sporite", a declarat Ionuţ Simion, liderul grupului de automotive din cadrul PwC România.
Motorul de creştere al Dacia este în prezent SUV-ul Duster. Producţia acestuia se va majora de la 20 de unităţi pe oră în prezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35 de maşini la începutul anului viitor, pentru a reduce perioada de aşteptare a clienţilor, care în Europa de Vest ajunge până la şase luni. Duster va "împinge" astfel producţia constructorului de la Mioveni în acest an la 330.000 de autovehicule, aproape de capacitatea maximă, din care 90% vor reprezenta maşini vândute pe pieţele externe.
Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste 120.000 de unităţi, potrivit cal