Sindicatele din CFR au convenit cu reprezentanţii conducerii Ministerului Transporturilor să retragă proiectul cu privire la privatizarea CFR Marfă prevăzută pentru 2011, din care statul vizează să obţină 1 mld. euro.
Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a susţinut ieri, la finalul discuţiilor cu administraţia CFR Marfă, că au convenit ca astăzi, în Comisia de Dialog Social, să fie retras proiectul privind privatizarea CFR Marfă.
"Am făcut solicitare pentru a se retrage proiectul ca să fie pus în dezbatere publică potrivit Legii 52, urmând ca abia apoi să fie introdus pe ordinea de zi, aceasta fiind o prevedere legală", a spus Măntescu, citat de Mediafax.
Se renunţă la privatizarea CFR? Nu chiar, după cum susţine Măntescu. Atunci?
"Există un proiect strategic privind privatizarea CFR Marfă, dar nu îl putem accepta atât timp cât nu a fost discutat cu noi înainte. În acest moment respingem privatizarea CFR Marfă. Nu este oportună acum. Compania trebuie echilibrată financiar înainte", a susţinut, luni, Iulian Măntescu, după discuţii cu ministrul Radu Berceanu şi cu directorii celor trei companii de căi ferate din subordinea ministerului.
Ministerul Transporturilor are de gând să scoată la licitaţie, anul viitor, întreg pachetul de acţiuni CFR Marfă, în contextul în care declinul companiei pare de neoprit. Visul ministerului de resort este să câştige un miliard de euro de pe urma vânzării companiei. Strategia de privatizare anunţată recent de Ministerul Transporturilor, realizată de consorţiul de consultanţi format din Deloitte şi societatea Boştină şi Asociaţii, prevede ca garanţia de participare la licitaţie să reprezinte 20% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare, în vreme ce taxa de participare la licitaţie pentru fiecare investitor care depune documente de participare să fie de