Grupul german LIDL & Schwarz vrea să trimită în Germania şi în Croaţia între 90 şi 100 de tineri români, pentru a-i introduce într-un program intern de training, astfel încât, la întoarcere, aceştia să preia conducerea magazinelor pe care urmează să le deschidă în România.
Retailerul deţinut de grupul LIDL&Schwarz, care operează la nivel local şi hipermarketurile cu discount Kaufland, are pregătite 25 de terenuri pentru ridicarea primelor magazine LIDL din România, potrivit datelor furnizate de autorităţile locale. Printre oraşele în care s-a anunţat demararea lucrărilor retailerului german se numără Suceava, Iaşi, Brăila, Arad, Timişoara, Caracal sau Piteşti.
"Lidl face în România acelaşi lucru pe care l-a făcut în Croaţia, Suedia şi Germania: foloseşte un fel de «manual de instrucţiuni» pentru fiecare angajat pentru că are nevoie de angajaţi care să cunoască cultura companiei. Între 90 şi 100 de tineri români care sunt consideraţi «high potentials» vor pleca în Germania sau în Croaţia pentru o perioadă de cel puţin şase luni, pentru ca atunci când se întorc în ţară să poată prelua conducerea magazinelor", spun surse din piaţa de recrutare.
Reprezentanţii LIDL nu au comentat informaţiile privind trainingul angajaţilor.
Cele două divizii Lidl şi Kaufland au intrat în România pentru prima dată în anul 2003, însă germanii au mizat în primii ani doar pe extinderea Kaufland.
Compania face recrutări prin intermediul site-urilor şi al firmelor de recrutare. Posturile vacante pentru care LIDL face recrutări în România, potrivit reprezentanţilor companiei, sunt cele de responsabil expansiune pentru zone precum Cluj şi Moldova, asistent manager de expansiune pentru Iaşi, asistent manager achiziţii interne şi project manager construcţii tot pentru Iaşi.
Pentru poziţia de responsabil expansiune, candidaţii trebuie să fie a