Peste o treime dintre aceştia nu au experimentat până acum un joc video
10% din cei care se joacă pe reţelele de socializare plătesc pentru anumite servicii
20% dintre locuitorii Statelor Unite, adică 56,8 milioane de persoane, au jucat, la un moment dat, un joc pe reţelele de socializare, iar 35% dintre aceştia nu au experimentat, până acum, niciun joc video, potrivit unui studiu realizat de NPD Group, citat de CNBC.
Acest fapt determină producătorii de jocuri, companiile media să investească masiv în acest domeniu. De exemplu, Disney a plătit 563 milioane de dolari pentru al doilea mare dezvoltator de jocuri pe reţele de socializare, iar Electronic Arts a cumpărat Palyfish cu 325 milioane dolari.
Creşterea preţurilor acestor companii ridică anumite probleme legate de formarea unui bubble în cadrul acestei sub-industrii.
Multe persoane care preferau jocurile tradiţionale se îndreaptă acum către reţelele de socializare
"Aproape 35% dintre cei care joacă aceste jocuri sunt noi în acest domeniu, iar multe persoane care preferau jocurile tradiţionale se îndreaptă acum către reţelele de socializare", a declarat Anita Frazier, analist al industriei din cadrul NPD, explicând că întreaga industrie resimte această schimbare.
Chiar dacă aceste jocuri sunt gratuite, companiile fac o mulţime de bani. Raportul NPD arată că 10% dintre jucători au cheltuit bani pentru a cumpăra anumite lucruri pentru aceste jocuri, iar 11% afirmă că vor aloca fonduri în viitor.
În acest context, se preconizează că Google va lansa un competitor pentru Facebook, în lunile următoare, compania investind 100-200 milioane de dolari în Zynga, cel mai mare dezvoltator de jocuri pentru reţelele sociale, în luna iulie.
În plus, la începutul acestei luni, Google a plătit 182 milioane dolari pentru Slide, dezvoltatorul "Super Poke P