* campania de prevenire a furturilor din societăţi comerciale se va derula până în luna septembrie, pe raza municipiului
* analizele poliţiştilor au stabilit că cele mai multe furturi sunt comise ziua, din neatenţia vânzătorilor * riscul ca magazinele să fie călcate de hoţi creşte în funcţie de produsele comercializate, localizarea societăţii sau expunerea unor bunuri de valoare în vitrine
Până în luna septembrie, poliţiştii brăileni vor desfăşura o campanie de prevenire a furturilor din societăţile comerciale din municipiu, ce va fi desfăşurată prin Serviciul de Ordine Publică, Analiza şi Prevenirea Criminalităţii şi Compartimentul Poliţiei de Proximitate. Campania urmăreşte să-i facă pe patroni să-şi suplimenteze măsurile de siguranţă, pentru evitarea unor situaţii în care firmele acestora ar putea reprezenta ţinta infractorilor.
Poliţiştii au ales să deruleze activităţi pe raza municipiului deoarece, conform analizelor realizate, de la începutul anului şi până în prezent au fost înregistrate 282 de furturi din societăţi comerciale, 186 dintre acestea fiind comise în mediul urban. În funcţie de momentul comiterii faptelor, 41% dintre acestea au fost comise pe timp de noapte, principalele moduri de operare fiind efracţiile prin spargerea geamului, forţarea uşii de acces şi a sistemelor de închidere a uşilor/geamurilor (lacătelor, grilajelor, ramelor). Pe timp de zi, principala cauză care favorizează furturile este neatenţia vânzătorilor. În acest context, poliţiştii au vizitat mai multe societăţi comerciale situate în zona străzii Şcolilor, B-dului Independenţei şi B-dului Dorobanţilor şi au discutat cu vânzătorii şi patronii despre măsurile de protecţie pe care aceştia trebuie să le respecte pentru a nu deveni victime ale hoţilor. Oamenii legii le-au explicat acestora că, pe lângă faptul că magazinele în sine reprezintă un punct de atracţie pentru h