Sunt situaţii în care s-a refăcut şi de cinci ori un caiet de sarcini şi tot n-a fost bine. MTI nu mai face recurs, pentru că Înalta Curte dă termene de opt luni.
Situaţia dezastruoasă a drumurilor şi tergiversarea începerii lucrărilor de modernizare sau construcţie pare să fie cauzată nu numai de lipsa fondurilor şi de dezinteresul autorităţilor sau al companiilor constructoare, ci şi de nenumăratele contestaţii privind procedurile de atribuire a contractelor, pentru a căror rezolvare în instanţă este nevoie de luni.
Potrivit declaraţiilor făcute ieri de ministrul transporturilor în faţa senatorilor, repetatele contestări în justiţie ale licitaţiilor determină reluarea procesului, începând cu refacerea caietelor de sarcini.
„Am o porţiune de autostradă, Deva - Orăştie, care a început să fie licitată de domnul Orban, acum doi ani, şi de fiecare dată am făcut un caiet de sarcini, s-au dus nişte constructori în justiţie, li s-a dat dreptate, a trebuit să modificăm cum au vrut ei. Am făcut alt caiet de sarcini, s-au dus alţi constructori în justiţie, li s-a dat şi ălora dreptate. Am făcut vreo patru-cinci caiete de sarcini până acum. Am făcut licitaţia, au venit unii care n-au avut hârtiile pe care trebuia să le aibă, garanţiile financiare. Bineînţeles că au fost respinşi de faţă cu toată lumea, nici n-a fost vreo problemă, dar s-au dus în justiţie şi aceasta a hotărât că trebuie să ne uităm şi în ofertele lor, chiar dacă nu au avut documentele în regulă. Dacă o să iasă unul dintre ei câştigător, atunci toţi ceilalţi o să ne dea în judecată că l-am scos pe ăsta, care n-a avut hârtiile.
Dacă îl scoatem pe el, atunci o să ne dea ceilalţi în justiţie şi aşa mai departe“, a explicat Berceanu citat de Mediafax, menţionând că ministerul nici nu mai face recurs la deciziile justiţiei, întrucât recursul se judecă la ÎCCJ, care dă termene de opt luni. @