În ultimele zile, persoanele care au nevoie să îşi facă, să îşi schimbe cartea de identitate sau să obţină un cazier judiciar, au alergat, fără succes, pe la toate oficiile poştale din oraş.
„Am alergat prin tot oraşul. Am fost la cinci oficii poştale şi nu am reuşit să găsesc un timbru fiscal. Este o bătaie de joc la adresa noastră. Este vorba de banii cheltuiţi să mergem de colo-colo şi de timpul pierdut", ne-a declarat Dan Cojocaru, care ne-a contactat la redacţie pentru a ne prezenta această situţie.
Deşi poate părea aberant, răspunsul primit şi de redactorii „Adevărul de seară" a fost acelaşi pe peste tot: nu mai există timbre fiscale. Vina, spun reprezentanţii Poştei Române, nu le aparţine lor, ci celor de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).
ANAF nici măcar nu a dat comandă de timbre
„Din luna martie, de timbrele fiscale nu se mai ocupă Ministerul Finanţelor, ci ANAF. Până acum, aceştia nici măcar nu au comandat tipărirea timbrelor fiscale şi nici nu au semnat vreun acord de vânzare cu noi. În acest context, am ajuns să nu mai avem nici un timbru fiscal. Iar această situaţie nu este doar la Braşov, ci la nivel naţional", spune Mioara Pribescu, director Poşta Română Braşov.
Pentru a nu bloca întregul sistem de eliberare a cărţilor de idenditate şi a cazierelor, autorităţile locale au decis ca, în loc de timbru, braşovenii să prezinte o chitanţă doveditoare că au plătit contravaloarea timbrelor la unul dintre oficiile Direcţiei Fiscale braşovene.
Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!
Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos: