Grupul spaniol de confecţii Zara va deschide, pe 2 septembrie, magazine online în şase ţări europene, sperând ca astfel să sporească cifra de afaceri, anunţă AFP.
De la începutul lunii septembrie, cumpărătorii din Spania, Germania, Italia, Franţa, Italia, Portugalia şi Marea Britanie îşi vor putea achiziţiona online articole vestimentare aparţinând brandului, iar, potrivit oficialilor Zara, din 2011 alte trei noi magazine virtuale vor fi inaugurate în Statele Unite, Japonia şi Corea de Sud.
Demersul Zara vine în contextul în care cele mai multe branduri se străduiesc să îşi propulseze afacerea prin intermediul online. Numărul doi mondial în industria confecţiilor, brandul american Gap, şi-a extins afacerea online cu magazine virtuale în aproape 55 de ţări, plus Statele Unite, ţinta fiind ca, până la finalul acestui an, numărul magazinelor să ajungă la 65.
Internetul e viitorul
De asemenea, suedezii de la H & M, numărul trei în ierarhia mondială a confecţiilor, şi-au dezvoltat afacerea pe Internet încă din 1998, în şapte ţări importante, printre care şi Germania. Pe 1 septembrie, H & M se va îmbogăţi cu un nou magazin virtual în Marea Britanie.
În ceea ce priveşte Zara, apariţia sa în mediul online a fost îndelung aşteptată, iar întârzierea unei decizii greu înţeleasă, în condiţiile în care, anul trecutâ, 2,5% din încasările din vânzările de textile în Spania au provenit din mediul online. Cifra este, însă, la jumătate comparativ cu Franţa, unde vânzările din mediul online reprezintă 5,6% din total.
Tradiţie şi evoluţie
Un alt brand spaniol cu renume, Mango, se dezvoltă în mediul virtual încă de acum 10 ani, însă, potrivit bilanţului, anul trecut numai 1% din vânzări s-a făcut online.
Din acest punct de vedere, Gap o duce cel mai bine. În 2009, brandul a câştigat 1,1 miliarde de