Suspensiile sunt excelente pentru macadam sau drumuri de pământ, cu bolovani şi cu gropi. Iar capacitatea de trecere peste obstacole fără a lovi maşina pe dedesubt sau fără a o suspenda pe pietre este de top.
Multe dintre SUV-urile cumpărate de români arată bine, sunt înalte, spaţioase, le dau posesorilor un sentiment de siguranţă şi, mai ales, încredere în sine. Cocoţaţi la volan, ei pot stăpâni mai uşor şoseaua pentru că văd mai departe, pot lua decizii mai rapid şi, în general, au sub ei maşini suficient de bine motorizate încât să poată ţâşni înainte la nevoie.
Toată această fericire în a poseda un SUV se opreşte însă brusc atunci când proprietarii acestora se aruncă voioşi pe drumurile forestiere şi chiar prin noroaie, moment în care SUV-ul cu pricina va rămâne, cel mai probabil, împotmolit sau cu baia de ulei spartă, iar proprietarul îşi va petrece ore bune în încercări disperate de a-l scoate din clisă, resemnându-se apoi să fie tras de vreun tractor sau de o umilă căruţă cu cai.
Ştie să iasă din noroi
Forester este, în contextul segmentului său, un SUV diferit. N-avem de-a face cu o maşină frumoasă, deşi forma sa rustică atrage privirea cunoscătorilor mai abitir decât un SUV de asfalt. N-avem de-a face, cel puţin în varianta diesel, nici cu un performer pe şosea, căci cele 10,4 secunde necesare pentru a prinde 100 km/h nu emoţionează pe nimeni. În fine, n-avem de-a face nici cu o maşină capabilă să-i ofere satisfacţii deosebite şoferului pe drumurile cu multe viraje, din cauza ruliului accentuat şi a suspensiilor care amplifică mişcările laterale, forţând calmarea rapidă a stilului de condus, deşi sistemele de siguranţă şi sistemul AWD inteligent vor asigura stabilitatea şi controlul maşinii pe orice vreme.
Însă este de ajuns să coteşti cu un Forester în afara drumului asfaltat, indiferent că e vorba de macadam sau de drumuri de