INTERVIU EVZ: Expusă în spaţii neconvenţionale şi puţin accesibilă publicului larg, arta modernă contemporană românească câştigă teren în cultura europeană, promovată, printre alţii, şi de recent înfiinţatul "Club Electro Putere Craiova" (CEPC).
1 /.
Prezenţi, în această primăvară, în Germania, la Leipzig, cu expoziţia "Romanian Cultural Resolution", care a reportat un imens succes – peste 17.000 de vizitatori în cele două zile de vernisaj – fondatorii clubului craiovean, Alexandru Niculescu şi Adrian Bojenoiu, au oferit cultura românească postrevoluţionară unui spaţiu avid de poveşti despre comunism. Începând cu 1 octombrie, expoziţia de la Leipzig va fi prezentă şi la Craiova, unde cele patru proiecte care o alcătuiesc se vor derula, pe rând, până în primăvara lui 2011, în fostul club muncitoresc al Uzinei Electroputere.
Într-un interviu acordat EVZ, cei doi artişti explică atât ideea proiectului iniţiat de ei, cât şi apetenţa Occidentului pentru arta contemporană cu parfum de seceră şi ciocan.
EVZ: "Electro Putere Craiova" este un nume tehnic, cu rezonaţă ante-revoluţionară. De ce l-aţi ales pentru a îmbrăca un şir de manifestări culturale?
CEPC: Electroputere este, într-adevăr, un "brand", pentru că de el se leagă istoria unui oraş. Este numele unei uzine, al unui sindicat, a fost al unui liceu şi al unei echipe de fotbal. Are atât de multă forţă semantică, încât nu numai că rezistă firesc şi în contemporaneitate, ci potenţează chiar şi evenimentele culturale. A fost o decizie a noastră de a păstra numele locului unde ne desfăşuram activitatea.
Care este povestea Clubului Electro Putere Craiova şi de unde vine "puterea" lui de a rezista în artă?
Iniţiativa noastră vine în sprijinul unei carenţe în ceea ce priveşte spaţiile dedicate artei contemporane în Romania şi, totodată, din dorinţa de a reactiva un