Cel de al doilea pod dintre România şi Bulgaria, care va traversa Dunărea în zona oraşelor Calafat şi Vidin, va fi dat în folosinţă în anul 2012, a anunţat ministrul bulgar pentru administrarea fondurilor europene, Tomislav Doncev.
Conform agenţiei bulgare de ştiri Novinite, ministrul Tomislav Doncev a vizitat joi şantierul din zona oraşului Vidin, pentru a verifica evoluţia lucrărilor. Viitorul pod va avea lungimea de doi kilometri şi va face parte din coridorul european Dresda (Germania) – Istanbul (Turcia). În acest moment, podul este realizat în proporţie de 55 la sută şi există o întârziere în execuţia acestuia, a recunoscut ministrul bulgar. Lucrările, a căror valoare depăşeşte 225 de milioane de euro, sunt realizate de o firmă spaniolă. Acordul privind construcţia podului a fost semnat de autorităţile din România şi Bulgaria în anul 2000, iar termenul iniţial indicat pentru finalizarea lucrărilor era 30 aprilie 2010. Oficiali din cele două state au recunoscut că întârzierile s-au datorat managementului defectuos al lucrărilor, precun şi nesincronizărilor dintre partea română şi cea bulgară.
Şosea, cale ferată şi pistă pentru biciclişti
Conform proiectului, noul pod va avea două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Dunărea marchează graniţa dintre România şi Bulgaria pe o lungime de 610 kilometri, iar singurul pod de pe această frontieră este, în acest moment, cel dintre oraşele Giurgiu şi Ruse.