55% dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51% accesează Internetul lunar sau mai des, conform unui raport al GfK România.În România, Internetul este folosit în principal pentru a „sta de vorbă” cu prietenii sau familia şi pentru distracţie. Faţă de consumatorii din alte părţi ale lumii, românii utilizează mesageria instant în mult mai mare măsură: 63% dintre utilizatorii de Internet din ora�
55% dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51% accesează Internetul lunar sau mai des, conform unui raport al GfK România.
În România, Internetul este folosit în principal pentru a „sta de vorbă” cu prietenii sau familia şi pentru distracţie.
Faţă de consumatorii din alte părţi ale lumii, românii utilizează mesageria instant în mult mai mare măsură: 63% dintre utilizatorii de Internet din oraşele României, faţă de 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state preferă în schimb să ţină legătura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.
Un alt rol important pe care îl are Internetul este cel de sursă de divertisment. În România, în mediul urban, 44% dintre utilizatori ascultă online muzică sau radio, 39% se uită la filmuleţe sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fişiere audio, iar 31% descarcă fişiere video. Cu toate că şi consumatorii din alte ţări caută divertismentul online, există câteva diferenţe. Utilizatorii globali ai Internetului urmăresc transmisiuni video în aceeaşi măsură cu cei din oraşele României (40%), însă mai puţini dintre ei descarcă fişiere video (doar 19%). De asemenea, la nivelul celor 26 de ţări analizate, comparativ cu România, o mai mic