Dacă muzica celor de la AC/DC, Aerosmith, Bob Dylan sau Eric Clapton a asigurat momente de neuitat pentru români, promoterii care i-au adus n-au avut doar de câştigat de pe urma show-urilor. Organizatorii de concerte din România nu neagă pierderile din acest an, cauzate mai ales de retragerea sponsorilor de pe piaţa concertistică.
La concertul trupei AC/DC din luna mai au participat 60.000 de oameni, potrivit cifrelor organizatorilor şi ale companiei Eventim. De la show-ul susţinut de Michael Jackson în 1992, niciun eveniment muzical nu a reuşit să adune un asemenea public la un loc. O cifră ca aceasta poate părea, la prima vedere, succesul garantat pentru cei care au organizat concertul respectiv. Lucrurile nu stau însă chiar aşa.
„În ciuda publicului numeros de la anumite evenimente, precum concertul AC/DC sau festivalul Sonisphere, de multe ori s-a ieşit în pierdere, iar acest fapt este cauzat în primul rând de implicarea scăzută a sponsorilor", spune Denise Săndulescu, General Manager D&D East Entertainment.
„Dacă artişti precum AC/DC ar fi atras cu siguranţă sponsori majori în urmă cu doi-trei ani, criza şi-a spus cuvântul în 2010, astfel că niciun sponsor principal nu a fost implicat în acest eveniment", spune Denise despre concert, ale cărui costuri s-ar fi ridicat la câteva milioane de euro, incluzând şi onorariul formaţiei australiene, potrivit unor surse de pe piaţa muzicală.
Steven Tyler, solistul formaţiei Aerosmith
Când sponsor nu e, nici profit nu e
Sponsorul, de regulă, asigură onorariul trupei, iar reclama dobândită de pe urma mediatizării evenimentului respectiv garantează un capital de imagine sporit. „Încă de la sfârşitul anului trecut s-au putut remarca tendinţele în ceea ce priveşte activitatea sponsorilor. Bugetele de marketing ale companiilor mari şi mijlocii au scăzut tot mai mult, fapt care a s