Agentiile de turism s-au pregatit inca de anul trecut pentru un al doilea an de criza, asa ca 2010 a fost plin de oferte promotionale si programe speciale care au adus preturi cat mai atractive pentru clienti. Aceasta scadere a preturilor, alaturi de schimbarile comportamentului turistilor, afecteaza insa substantial profitul principalilor jucatori.
Lupta pentru mentinerea pe linia de plutire a avut la baza, in cazul multor agentii, tarifele mici, diversificarea ofertelor si nu in ultimul rand parteneriatele cu alte firme de profil pentru contractarea de avioane pentru zboruri charter, ca astfel sa se diminueze riscurile.
La nivel de venituri, variatele strategii ale jucatorilor din piata au dat roade, iar in prima jumatate a anului unii au raportat cresteri.
Spre exemplu, agentia de turism Paralela 45 a inregistrat in primul semestru o crestere a veniturilor de 14%, in euro, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a dublarii valorii vanzarilor pe Antalya si a unei cresteri de 70-80% in Bulgaria, a spus Alin Burcea, proprietarul companiei.
O crestere importanta a inregistrat si o companie mai mica din domeniu, Christian Tour. Proprietarul agentiei, Cristian Pandel a spus ca pana la 15 august firma a inregistrat venituri de 15 milioane euro, peste nivelul de anul trecut, cand pana in septembrie aveau incasari de 13 milioane euro.
In ceea ce priveste profitul, insa, aceasta repliere a fortelor nu a avut efect, iar agentiile vor suferi noi scaderi dramatice si in acest an.
Pandel a precizat ca profitul agentiei sale a scazut in acest an la jumatate fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Despre profit, proprietarul Paralela 45 spune ca "dupa acoperirea cheltuielilor, mai ramane 1 leu".
Printre masurile luate de Burcea se numara operarea unor curse charter in parteneriat cu a