63% din internauţi folosesc mesageria instant pentru a sta de vorbă cu prietenii sau familia
Popularitatea reţelelor sociale este încă mică, faţă de alte ţări
În România, Internetul este folosit în principal pentru a "sta de vorbă" cu prietenii sau familia şi pentru distracţie, 63% din utilizatori utilizând mesageria instant, comparativ cu 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele, potrivit unui studiu al GfK.
Utilizatorii din alte state preferă în schimb să ţină legătura cu prietenii sau familia pe e-mail, 66% dintre aceştia făcând acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.
Rezultatele cercetării mai arată că 55% dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51% accesează Internetul lunar sau mai des.
Un alt rol important pe care îl are Internetul este cel de sursă de divertisment. În România, în mediul urban, 44% dintre utilizatori ascultă online muzică sau radio, 39% se uită la filmuleţe sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fişiere audio, iar 31% descarcă fişiere video. Cu toate că şi consumatorii din alte ţări caută divertismentul online, există câteva diferenţe. Utilizatorii globali ai Internetului urmăresc transmisiuni video în aceeaşi măsură cu cei din oraşele României (40%), însă mai puţini dintre ei descarcă fişiere video (doar 19%). De asemenea, la nivelul celor 26 de ţări analizate, comparativ cu România, o mai mică parte dintre utilizatorii de Internet ascultă muzică online (39%) sau o descarcă (31%).
Doar 13% din românii din mediul urban fac cel puţin lunar cumpărături pe Internet
Utilitatea Internetului creşte din ce în ce mai mult dincolo de posibilităţile de comunicare, informare şi distracţie pe care le oferă. Este folosit de un număr tot mai mare de utilizator