Producătorii de ciment îşi puneau speranţele anul trecut, când vânzările au scăzut şi cu 40%, într-o revenire a consumului în prima jumătate a lui 2010, însă iarna grea şi amânarea proiectelor imobiliare şi de infrastructură i-au determinat să împingă termenul pentru revenirea pe plus a businessului până în 2012.
Consumul de ciment a scâzut în prima jumâtate a anului cu circa 20% faţâ de perioada similarâ a anului precedent, astfel câ principalii jucâtori de pe piaţâ - Lafarge (Franţa), Holcim (Elveţia) şi Carpatcement Holding (Germania) au renunţat la estimârile de creştere a businessului în 2010 şi sperâ mâcar la menţinerea nivelului de anul trecut.
Lafarge, cel mai mare producâtor de ciment de pe piaţa localâ, a înregistrat în primele şase luni o reducere de 19,4% a vănzârilor în valoare şi de 22% în volum. Din cauza acestor rezultate grupul francez şi-a revizuit estimârile pentru anul acesta, dupâ ce în luna februarie anunţa în raportul anual o creştere de 0-5%, şi previzioneazâ o scâdere de 4-10%.
"În Romănia, dupâ cum am precizat şi în alte ocazii pănâ acum, prima diferenţâ 2010 versus 2009 a fost generatâ de condiţiile atmosferice de la începutul acestui an - am avut o iarnâ lungâ şi rece. Vănzârile au început sâ creascâ la mijlocul primâverii, dar mai puţin decăt cele din 2009", explicâ Philippe Questiaux, preşedintele şi directorul general al Lafarge Ciment, subsidiara localâ a grupului Lafarge. El considerâ câ un alt aspect ce a determinat diminuarea vănzârilor a fost fragilitatea mediului economic, care a condus la lipsa proiectelor de construcţii semnificative din cauza problemelor de finanţare. Lafarge Ciment a înregistrat anul trecut o scâdere de 35% a cifrei de afaceri faţâ de anul 2008, ajungănd la 886,1 mil. lei (210 mil. euro).
Luni sub aşteptări. Revenirea vănzârilor în lunile mai şi iunie a fost resim