Revista Business Construct a început să numere spaţiile goale din mallurile Capitalei, după ce în urmă cu doi-trei ani număra, tot de ordinul sutelor, noile proiecte de malluri anunţate. În aprilie erau în Bucureşti 171 de spaţii goale. Acum sunt 202. Câte vor fi în iarnă?
Mallurile din Bucureşti sunt nişte "organisme" vii. Aproape săptămânal se mai des chide un magazin, se mută un altul, se mai "trage un oblon", înainte de ora 22.00 şi definitiv, dar de cele mai multe ori activitatea merge înainte.
Pentru a observa câtă viaţă este în aceste proiecte, cum se adaptează chiriaşii pentru a traversa mai uşor această perioadă şi care este tendinţa în consum, revista Business Construct va analiza periodic situaţia spaţiilor disponibile din malluri.
Primul demers în această direcţie a fost făcut în luna aprilie a acestui an, când în cele opt malluri din Bucureşti erau disponibile aproximativ 171 de spaţii. La distanţă de patru luni, la mijlocul lunii august, numărul acestora a crescut cu 18%, la 202, în şase din cele 8 proiecte analizate numărul spaţiilor disponibile fiind în creştere.
Per total, în cele opt malluri sunt aproximativ 1.000 de spaţii pentru magazine, potrivit cifrelor anunţate de către administratorii mallurilor, ceea ce înseamnă că unul din cinci ar fi disponibil. În condiţiile în care, în general, marile spaţii ale mallurilor sunt ocupate, gradul de disponibilitate, calculat în metri pătraţi, este mult mai mic, undeva până în 10%.
Cele mai ocupate. Doar două malluri din Capi ta lă stau mai bine decât în aprilie: Bucureşti Mall din Vi tan, primul mall din România, mai are doar şase spaţii disponibile, faţă de şapte în luna aprilie, în timp ce în Sun Plaza numărul spaţiilor disponibile a scăzut de la 24 la 17, ca urmare a mai multor deschideri operate de retaileri care aveau semnate contracte mai vechi.
"Pe parc