Unul dintre cele mai puternice efecte pe care le-a avut criza asupra pieţei construcţiilor în 2009 a fost polarizarea vânzărilor între segmentul mediu şi cel de lux, mai ales în sectorul amenajărilor interioare, unde se fac cele mai dese achiziţii de materiale. Situaţia a continuat şi chiar s-a acutizat în primul semestru al acestui an, iar principalii jucători din sectorul de amenajări au fost nevoiţi să-şi schimbe strategia de vânzare şi să promoveze mai mult produsele de lux.
Mulţi distribuitori de obiecte sanitare sau plăci ceramice au pierdut clienţii din clasa medie, pentru că odată cu acutizarea crizei aceştia nu au mai investit în achiziţia de materiale de construcţii, chiar dacă aveau bani, fiind mai precauţi. "A dispărut cumpărătorul de 1.000 de euro pentru o baie, acum îl avem pe cel de 10.000 de euro", afirmă companiile de profil. Cu toate acestea, vânzările de produse de lux nu pot aduce revenirea pieţei, pentru că de obicei acest segment are o pondere de maximum 15-20% din piaţă.
Business Construct va prezenta pe larg în ediţia curentă acest fenomen, mai ales după ce branduri de lux din industria amenajărilor interioare au decis chiar să se extindă pe piaţa locală anul acesta, în timp ce unii distribuitori şi-au redus drastic activitatea.
Pe de altă parte, cel mai afectat segment în prima jumătate a anului a continuat să fie industria cimentului, precum şi pieţele de zidărie şi materiale prefabricate din beton, care au suferit din lipsa investiţiilor în infrastructură şi în proiecte imobiliare noi. Consumul de ciment, unul dintre cei mai importanţi indicatori ai pieţei construcţiilor, a scăzut în medie cu 20% în primul semestru faţă de perioada similară a anului precedent, iar estimările de revenire pe plus au fost împinse până în 2012, evoluţia vânzărilor în anul următor fiind în continuare nesigură.
O dovadă a faptului c