Feţe necunoscute înlocuiesc chipurile deja celebre de pe podium şi din pictoriale. Casele mari de modă nu mai apelează la serviciile unor personalităţi precum Madonna, Gwyneth Paltrow şi Lady Gaga pentru a readuce hainele în lumina reflectoarelor.
VIDEO Concursurile de miss, lansatoare de cariere
VIDEO Georgia May, noua stea a modellingului
Numerele din septembrie ale marilor publicaţii de modă stau ca mărturie a fenomenului care a început acum un an. De aceea, pentru fiecare print trebuie găsit fotograful potrivit, stilistul ideal şi, cel mai important, „faţa perfectă" care să reprezinte brandul respectiv, indiferent dacă este vorba despre Chanel sau Rimmel.
Vedetele fură privirea
Casa de modă Chanel, de exemplu, a folosit în anii trecuţi actriţe precum Keira Knightley şi Nicole Kidman drept modele, cea din urmă fiind plătită cu 3,7 milioane de dolari pentru o campanie. Madonna şi Mihail Gorbaciov au fost imaginea companiei Louis Vuitton. Lindsay Lohan şi Vanessa Paradis au reprezentat Miu Miu, Dakota Fanning a pozat pentru Marc Jacobs şi aproape toate femeile celebre de la Hollywood au fost imaginea L'Oreal. Lista este lungă şi dovedeşte că vedetele au primit sume fabuloase de bani.
Relaţia siombiotică dintre modă şi celebritate, de la apariţiile pe covorul roşu până la invazia media, a fost un adevărat fenomen în care banii şi imaginea au deţinut supremaţia. Asta până recent, cel puţin.
Acum aproape un an, grupul Prada a anunţat că „modelele profesioniste se reîntorc în defavoarea vedetelor". Marc Jacobs a declarat, în februarie, că renunţă la VIP-urile care deveniseră o constantă a prezentărilor de modă. „Relaţia mea de dragoste cu celebrităţile s-a terminat", declara acesta pentru style.com.
„Se scria atât de mult despre show-uri, dar la un moment dat mi-am dat seama că nimeni nu se uita la podium", spunea Jacobs. D