Diageo, cel mai mare producător de băuturi alcoolice din lume, a consemnat în perioada iulie 2009 - iunie 2010 un profit înainte de impozitare de 2,24 mld. lire sterline (2,73 mld. euro), în creştere cu 12% faţă de intervalul similar precedent, scrie BBC News.
Vânzările totale ale Diageo au înregistrat un avans de 5%, până la 9,9 miliarde de lire sterline
(12 miliarde de. euro).
Compania, în al cărei portofoliu intră branduri precum Johnnie Walker, Smirnoff sau Guiness, a anunţat că evoluţia pozitivă de pe pieţele în curs de dezvoltare a reuşit să compenseze vânzările în scădere din Statele Unite şi din Europa de Vest.
De asemenea, expunerea la un număr ridicat de pieţe a ajutat compania să rămână optimistă în ceea ce priveşte potenţialul de creştere din perioada viitoare.
Similar altor producători de băuturi alcoolice, şi Diageo a fost afectată de majorarea preţului grâului şi orzului. Totuşi, directorul executiv al companiei, Paul Walsh, a spus că Diageo a fixat deja preţurile pe care le va plăti pentru diversele materii prime pe care le foloseşte în producţie, astfel că nu se aşteaptă ca majorarea preţului acestora să aibă un impact semnificativ asupra profitului companiei sau să conducă la creşterea preţului produselor comercializate de Diageo.
Producătorul a parcurs un "an plin de provocări", în care "impactul crizei economice globale a variat în funcţie de fiecare piaţă în parte, iar revenirea pare la fi la fel de variată", a explicat Walsh.
Diageo a înregistrat în perioada iulie 2009 - iunie 2010 creşteri susţinute pe pieţele din America Latină, Africa şi Asia, care participă cu o treime la veniturile producătorului.
Diageo, în România prin Sollers PPD
n Diageo este prezent şi pe piaţa românească prin intermediul importatorului Sollers PPD.
n Sollers PPD a raportat în anul 2009 un prof