STUDIU. MediaIQ, serviciu de media intelligence din România, a încercat o identificare a celor mai “activi” oameni de cultură în media autohtone. Sursa: LIBERTATEASursa: EVZ
1 /.
În rândul “intelectualilor” monitorizaţi de MediaIQ se găsesc nume precum Horia Roman Patapievici, Gabriel Liiceanu, Dan Puric, Alina Mungiu Pippidi sau Florin Iaru. O concluzie importantă a acestei analize este mediatizarea modestă a acestor personaje în presa românească.
Cele mai multe apariţii în media ultimelor şase luni le-a înregistrat Andrei Marga,
rectorul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj, cu 385 apariţii. Interesant este faptul că 30% din menţionările termenului cheie “Andrei Marga” au fost facute de City
News şi Ziua de Cluj. În plus, numele lui Andrei Marga apare în 218 articole din domeniul “Politic”, cu 10 mai mult decât în domeniul “Educaţie”.
Poziţia a doua este ocupată de Mircea Cărtărescu, titrat în presa autohtonă drept “cel mai vândut şi tradus scriitor român contemporan”. Autorul a avut doar 325 de apariţii în ultimele şase luni, în 97 de surse media. Acesta este urmat de istoricul Vladimir Tismăneanu, cu 319 apariţii, actorul Ion Caramitru (308) şi scriitorul Mircea Dinescu (304). Triada de filosofi, Andrei Pleşu, Gabriel Liiceanu şi Horia Roman Patapievici a fost mediatizată modest în presa românească. Cei trei oameni de cultură au înregistrat sub 300 de apariţii în presa ultimelor şase luni. Topul celor 30 de oameni de cultura este încheiat de Liviu Papadima - decanul Facultatii de Litere din Bucureşti (16 apariţii), Sorin Antohi - istoric (14 apariţii) şi de filosoful Mircea Flonta (10 apariţii).
Paradox
Nici Cristian Pârvulescu, preşedintele Asociaţiei Pro Democraţia, nici scriitorul
Stelian Tănase, criticul Nicole Manolescu şi nici analistul politic Emil Hurezeanu
nu au înregistrat un număr mare