Şi pentru afaceri există, ca pentru oricare alt lucru, clasic şi modern. În prezent, pe lângă buticurile, consignaţiile şi magazinele de haine de la sfârşitul anilor '90 au apărut şi site-uri, bloguri sau magazine online. „Adevărul" vă arată avantajele şi dezavantajele unui magazin clasic în comparaţie cu unul online.
„Te-ai săturat de orele muncite peste program, de şeful care nu te apreciază şi vrei să îţi începi propria afacere? Noi te învăţăm cum să devii propriul tău şef". Aşa sună doar unul dintre miile de anunţuri de pe internet postate de consultanţii în afaceri care îi învaţă primii paşi în business pe cei ce doresc să devină antreprenori. În ultimii ani, tot mai mulţi tineri au investit într-o afacere.
Mai citiţi şi:
Fiscul va şterge datoriile restante mai mici de 10 lei
Teoretic, un magazin online are un număr nelimitat de clienţi. În plus, cumpărătorul are posibilitatea să studieze marfa cât timp vrea, să o compare şi să o cumprere doar atunci când este convins că a făcut o alegere bună, chiar dacă asta se întâmplă la 12 noaptea. Realitatea din România este însă alta. În timp ce un magazin online are maximum 10-15 cumpărători pe zi, unul fizic, cu un profil similar, ajunge şi la 80 de clienţi zilnic.
O idee, un calculator, o afacere
Internetul a deschis oportunităţi nebănuite în lumea afacerilor. Un business online poate fi demarat cu succes de către un singur om, fiind nevoie doar de un calculator şi de o conexiune la internet. Este accesibil tuturor, necesită o investiţie iniţială scăzută, poţi munci la tine acasă, îţi faci singur programul, costurile conducerii şi dezvoltării acestei afacerii sunt minimale, cele de publicitate de asemenea. Acestea sunt o serie de avantaje pe care le oferă magazinul online unui antreprenor.
Din punct de vedere al consumatorului, magazinul online se distinge de cel clasic prin pr