Deşi lucrează de doar doi ani în radio, tânăra de 22 de ani învaţă deja un grup de 28 de copii să ţină ştacheta ridicată în faţa microfonului.
„Radioul este ca un microb! Se lipeşte de tine şi nu-ţi mai dă drumul”, spune Monica, omul care ţine în frâu butoanele de la postul de radio RRM Student FM.
Tânăra, în timpul liber predă lecţii de „regie tehnică de emisie” unui grup de adolescenţi care vor să lucreze într-un radio. „Şcoala de radio <
Are atenţie „tri-distributivă”
A început să lucreze în radio după o perioadă de practică, şi după ce i-au fost prezentaţi ceilalţi „colegi” de birou: mixerul, softul de emisie, martorul pentru CNA şi reglările de sunet.
Începutul a fost cu trac, speriată de atâtea butoane, la fel cum sunt acum şi cursanţii săi. „Am observat acestă spaimă de mixer la cursanţi. Însă cu adevărat cel mai greu de deprins cred că este formatul << one man show>>, adică un moderator care este şi operator. Pentru că atenţia trebuie împărţită între mixer, playlist şi ceea ce vorbeşti pe post. De asemenea, dacă sunt invitaţi speciali în emisiune, operatorul trebuie să jongleze cu faderele mixerului ca să nu facă microfonie. Cu alte cuvinte, când are mai multe surse de sunet în direct, lucrurile se complică, mai spune Monica.
Are grijă sp nu fie „blank” pe post
Astfel, rolul celui care are grija de relaţia dintre moderator şi operator, cum este Monica, este foarte importantă. Ea trebui