În mai puţin de o lună de la lansarea brandului de ţară la Shanghai, mai mulţi utilizatori de Facebook au început deja promovarea României pe celebra reţea de socializare. De curând, Ministerul Turismului a anunţat că intră în hora promovării pe social media. Care sunt şansele de reuşită a unei campanii de brand desfăşurată pe Facebook? «Explorează grădina Carpaţilor. Țara lui Dracula şi a lui Vanghelie. Țara curajoşilor şi a oamenilor liberi (excepţie f
În mai puţin de o lună de la lansarea brandului de ţară la Shanghai, mai mulţi utilizatori de Facebook au început deja promovarea României pe celebra reţea de socializare. De curând, Ministerul Turismului a anunţat că intră în hora promovării pe social media. Care sunt şansele de reuşită a unei campanii de brand desfăşurată pe Facebook?
«Explorează grădina Carpaţilor. Țara lui Dracula şi a lui Vanghelie. Țara curajoşilor şi a oamenilor liberi (excepţie fac cetăţenii ţării).» Aşa apare, la prima căutare pe Facebook (FB), România, promovată sub proaspătul brand „Explore the Carpathian Garden“. Cel mai probabil, pagina a fost creată de curând, iar numărul fanilor este nesemnificativ. Mai precis, şase.
La o a doua căutare, acelaşi brand arată 616 fani înregistraţi, o prezentare simplă, dar la obiect. Creatorul este o firmă din Cluj-Napoca, deţinătoare a unui site de turism şi care are planuri mari de dezvoltare a paginii. „Va fi mult mai amplă, va avea explicaţii în limba engleză şi în curând vom începe promovarea ei“, spune Crina Doda, creatoarea paginii. Decizia îi aparţine; nu s-a consultat cu reprezentanţi ai ministerului condus de Elena Udrea atunci când a creat contul respectiv pe Facebook, dar nici autorităţile nu au căutat-o după luarea deciziei de promovare social media a brandului de ţară. „Dacă ministerul ne va cere să preia pagina, nu ştiu dacă o să i-o dăm. Probabil, nu o să avem de