Tânăra braşoveancă are o experienţă în muncă greu de egalat de cineva de vârsta ei. Acum este secretar general şi purtător de cuvânt al Agenţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România.
Primele contacte cu piaţa muncii le-a avut în liceu când s-a înscris în Fundaţia pentru Dezvoltarea Învăţământului Feroviar. „Am considerat că nu doar şcoala şi notele contează, ci şi să intri cât mai repede în contact cu realitatea", povesteşte tânăra.
În aceeaşi perioadă şi-a dat seama că îi place fotografia şi, în cadrul Fundaţiei, a avut oportunitatea să facă şi primele cursuri video. Aşa a ajuns în practică la o televiziune locală, RTT. „Mi-a plăcut la nebunie şi am vrut neapărat să mă fac jurnalist. La scurt timp am primit şi propunerea realizării unei emisiuni în limba germană, provocare pe care am acceptat-o imediat. Puteam astfel să scot în evidenţă laturile cele mai frumose ale Braşovului: multiculturalitatea şi amprenta saşilor, care din păcate nu a mai prea fost păstrată", îşi mai aminteşte Ioana.
După o colaborare de doi ani, a plecat la facultate în Bucureşti, la secţia de Comunicare mass-media. A aplicat şi pentru o bursă Erasmus, datorită căreia a plecat pentru opt luni în Germania. „Acolo am fost la un institut media unde am făcut televiziune, de la reportaje şi videoclipuri, la montaj. Aveam pe mână echipament de 5.000 de euro. A fost tot ce îşi poate dori un student de la noi, dar nu are parte", mai povesteşte tânăra.
Cursuri MBA
La întoarcerea în ţară, Ioana Dobrescu a fost chemată la un interviu pe un post de comunicare şi PR într-un program guvernamental german, GTZ. Prin acest program, Germania oferă consultanţă în turism, pre şi post aderare, pentru 100 de ţări în curs de dezvoltare. A început pe un post de asistent şi după un an şi jumătate nemţii au fost atât de mulţumiţi de ea încât braşoveanca, la numai 22 d