88% dintre români spun că au cumpărat produse care poartă doar sigla marilor magazine. De obicei, acestea sunt fabricate de producători care au în portofoliu şi branduri cunoscute.
În ciuda abundenţei reclamelor de la televizor, mulţi români se îngrămădesc la produse care nu arată pe etichetă vreun nume cunoscut. La bere blondă Tip, ulei de floarea-soarelui Carrefour, detergent de vase Real sau săpun Aro. Întotdeauna, preţul e cârligul care te trage spre raft.
Produsele poartă de obicei emblema hipermaketului şi sunt denumite produse proprii. Dacă la preţ bate brandul, rămâne o întrebare: or fi bune?
Fără cheltuielile de promovare
Pe cutiile de lapte, de exemplu, sunt trecute aceleaşi valori nutriţionale ca la cele de brand. Apar sigla lanţului de hipermarketuri şi faptul că e făcut în România. Unde este totuşi făcut?
"Cele mai multe produse din această gamă sunt produse în România de producători care au în portofoliu mărci cunoscute", explică Andreea Mihai, reprezentantă a reţelei de hipermaketuri Carrfour. Această idee este întărită şi de asociaţiile de producători.
"O parte dintre procesatorii români care fac parte din asociaţia noastră au contracte pentru mărcile proprii. Pentru aceştia eu bag mâna în foc că au produse de o bună calitate. Se foloseşte aceeaşi linie tehnologică şi este acelaşi produs ca celelalte. Decât să stea cu laptele, mai bine îl vând", e de părere Valentin Blănaru, director executiv al Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL).
Reprezentanţii hipermarketurilor spun că preţul mic se datorează eliminării unor costuri pentru produse. "Reuşim să le oferim la un preţ mai mic pentru că la aceste produse nu există costuri publicitare", specifică reprezentantul Carrefour.
Preţul şi calitatea
Fără să generalizeze, producătorii di