Fuziunea dintre United Airlines şi Continental Airlines va crea o companie cu venituri de 29 de miliarde de dolari pe an. Cei doi operatori speră că, în acest fel, vor putea face faţă competitorilor europeni precum Air France-KLM şi Lufthansa.
Departamentul de Justiţie al Statelor Unite ale Americii a aprobat, vineri, fuziunea dintre United Air Lines Corp. (UAL) şi Continental Airlines Inc. Veniturile companiei rezultate în urma acestei uniri sunt estimate la 29 de miliarde de dolari pe an, informează „Financial Times".
Pentru a obţine aprobarea din partea autorităţilor federale, cei doi operatori au renunţat la anumite drepturi de decolare şi aterizare pentru aeroportul Newark din New Jersey, liniştind în acest fel celelalte companii aeriene, care se temeau că fuziunea va duce la scăderea competitivităţii datorită suprapunerii unor rute.
„Finalizarea anchetei Departamentului de Justiţie reprezintă un pas important în demesrul nostru de a crea cel mai mare operator aerian din lume", a declarat Jeff Smisek, preşedinte şi director executiv al
Continental.
Potrivit primelor declaraţii, noul operator va purta denumirea de United, fiind deţinut în proporţie de 55% de UAL, compania care deţine United Airlines, şi 45% de către acţionarii Continental. Anual, United va avea peste 144 de milioane de pasageri. Jeff Smisek va prelua şefia United, iar Glenn Tilton, preşedinte şi director executiv al UAL, va face parte din conducere.
Mişcarea este considerată de specialişti o contrapondere mult aşteptată a fuziunii dintre Delta Air Lines şi Northwest Airlines din 2008, în urma căreia a luat naştere operatorul aerian cu cel mai mare număr de aeronave din lume, peste 750.
FUZIUNEA, ESENŢIALĂ SUPRAVIEŢUIRII
În ultimii ani, tot mai multe companii aeriene au apelat la fuziuni pentru a nu-şi pierde operaţiunile. Astfel, din cauza climatului