După mai bine de două decenii de la ultima sa publicare, faimosul Oxford English Dictionary ar putea să nu mai vadă niciodată lumina tiparului, au anunţat,astăzi, editorii Oxford University Press.
Aceştia spun că de vină este avântul pe care l-au luat, în ultimii ani, publicaţiile în format electronic şi dicţionarele online, în defavoarea publicaţiilor tipărite.
Potrivit lui Nigel Portwood, director executiv al Oxford University Press, următoarea ediţie a Oxford English Dictionary va apărea, cel mai probabil, doar online.
"Piaţa dicţionarelor tipărite este pe cale de dispariţie. Este în declin cu zeci de procente în fiecare an. Nu spunem că ediţiile tipărite nu sunt importante, însă, pe cât posibil, vom încerca să ţinem pasul cu tendinţele", spune Portwood, citat de cotidianul The Independent..
La ora actuală, 15 procente din încasările editurilor provin din afacerile digitale, vânzările de e-book-uri crescând, în ultimul an, cu peste 40 de procente.
Oxford English Dictionary este, aşa cum însuşi mărturiseşte Nigel Portwood, "un proiect de cercetare pe termen lung, care nu îşi va acoperi niciodată costurile".
"Vuvuzela", cuvânt de Oxford
Pentru ediţia a treia şi ultima, a cărei activitate de documentare a început în 1989, lucrează o echipă de 80 de lexicografi, iar, până în prezent, aceştia au reuşit să realizeze numai 28% din dicţionar. Potrivit reprezentanţilor editurii, ar mai putea trece zece ani până la definitivarea Oxford English Dictionary.
Noutăţile acestei ediţii ar putea fi reprezentate de includerea unor cuvinte precum „vuvuzela”, „Tweetup” (cuvânt care denumeşte genul de întâlnire aranjată prin intermediul site-ului de socializare Twitter) şi „Staycation” (denumirea vacanţelor petrecute în ţara de baştină).
Prima ediţie în mai multe volume a Oxford English Dictio