Deşi proprietarii magazinelor lasă din preţ, chiar şi sub cel de achiziţie, sunt din ce în ce mai puţini cumpărători. Mici, mari, cu vechime sau recent intrate pe piaţă, magazinele au apelat la reduceri în această vară pentru a se menţine în viaţă. Patronii susţin că nici măcar reducerile de 50 la sută nu le mai fac cu ochiul cumpărătorilor.
Deşi are vad bun, pe bulevardul Mihai Viteazul, în zona ultracentrală a Zalăului, administratorul magazinului „Euforia“ spune că vânzările îi permit doar să-şi achite chiria.
„Noi am resimţit criza de mai demult, doar la cei mari a ajuns abia acum”, afirmă Remus Chiriac. Cu toate că reducerile pe care le aplică au făcut ca articolele de îmbrăcăminte de sezon să aibă preţuri chiar sub cele de achiziţie, din 100 de persoane care intră în magazin cumpără una, două sau niciuna. „Când sunt reduceri intră toată lumea, cumpără – nu cumpără, când au bani revin”, explică administratorul.
„Sunt şi zile mai bune“
Nici la încălţăminte, vânzările nu sunt mai strălucite. Cristina Groza, gestionar la magazinul de încălţăminte pentru femei „Class“, apreciază că sezonul reducerilor din acest an este categoric mai slab decât în anii anteriori.
„Sunt şi zile bune, în care lumea intră, se uită, şi mai şi cumpără. Dar zilele astea nu sunt foarte multe”, declară gestionara unuia dintre cele mai longevive magazine de încălţăminte din Zalău.
Politica magazinului „Denis“, axat tot pe încălţăminte, este cea a reducerilor lunare. În această perioadă, preţurile au scăzut la unele produse, în principal la cele de vară, cu 20 până la 40 de procente. Gestionara de aici susţine că vânzările merg destul de bine, chiar şi în cazul articolelor cu preţul neredus, cum ar fi încălţămintea de bărbaţi.
Forţat să reducă
Călin Flore, patronul magazinului „Cross“, face pentru prima dată