Profesorii din comisiile de alcătuire a programului şcolar s-au apucat să organizeze orarul elevilor pentru noul an. Psihologii, părinţii şi elevii vor un orar mai echilibrat şi le recomandă profesorilor să se gândească mai întâi la copii.
Orarele şcolare dau mereu bătăi de cap. În timp ce profesorii se plâng că au ore la mai multe şcoli şi că sunt mereu pe fugă, copiii abia fac faţă programului, care an de an se dovedeşte a fi prea încărcat pentru vârsta lor. Psihologii şi părinţii consideră că e momentul să intervină. „Trebuie alternate orele uşoare cu cele grele. Dacă îi pui copilului două ore de română, două de matematică, două de fizică şi una de chimie l-ai omorât. Nu cred că profesorilor le convine să aibă copii obosiţi la ore", este de părere Mihaela Gună, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.
Fabian Telişcă, preşedintele Consiliul Elevilor, trece în clasa a XII-a, aşa că îl aşteaptă un program mai lejer la şcoală. El nu a uitat însă cât de aglomerat era în gimnaziu şi este de părere că s-ar mai putea renunţa la unele ore, pentru ca elevii să nu ajungă să stea la şcoală cât un funcţionar la muncă. „Copiii de gimnaziu termină orele în acelaşi timp cu cei de liceu şi se plâng că stau prea mult la şcoală. Vrem să facem o petiţie către Ministerul Educaţiei, pentru ca programa să fie mai uşoară", spune Fabian.
„Orarul haotic scade randamentul şcolarului", este de părere şi psihologul şcolar Daniela Gheorghe, care le transmite profesorilor soluţii pentru un program eficient:
1 Este foarte important să existe un echilibru al orelor pe zi, dar şi pe săptămână. Copilul se poate concentra câteva ore dimineaţa, apoi randamentul scade.
2 Orarul să fie făcut pe posibilitatea elevilor de a se concentra, nu a posibilităţii profesorilor de a participa.
3 Trebuie combinate două ore care solicită concentrare, cum ar fi