Trenurile de călători circulă în România cu 43 km/oră, iar cele de marfă cu numai 24 km/ oră din cauza subfinanţării, potrivit datelor prezentate de sindicaliştii feroviari într-o scrisoare adresată premierului Emil Boc. Sistemul feroviar din România se confruntă în prezent cu peste 20.000 de kilometri de linii şi circa 950 staţii de cale ferată, la care nu au mai fost efectuate reparaţii capitale din cauza nealocării resurselor financiare, după mai multe etape de reorgani
Trenurile de călători circulă în România cu 43 km/oră, iar cele de marfă cu numai 24 km/ oră din cauza subfinanţării, potrivit datelor prezentate de sindicaliştii feroviari într-o scrisoare adresată premierului Emil Boc.
Sistemul feroviar din România se confruntă în prezent cu peste 20.000 de kilometri de linii şi circa 950 staţii de cale ferată, la care nu au mai fost efectuate reparaţii capitale din cauza nealocării resurselor financiare, după mai multe etape de reorganizare instituţională desfăşurate în ultimii 20 de ani, se arată într-o scrisoare trimisă premierului Emil Boc de către sindicaliştii de la CFR.
De asemenea, în sistemul feroviar există mari restanţe la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente la linii, la instalaţiile de siguranţa circulaţiei, tuneluri şi la liniile electrice de contact.
“Toate acestea au avut drept consecinţe: scăderea vitezei comerciale pe întreg ansamblu reţelei, ajungându-se la 43 km/oră la trenurile de călători şi de 24 km/oră la trenurile de marfă. În plus, existent un număr foarte mare de puncte periculoase, astfel, pe întreaga reţea se înregistrează peste 1.300 de astfel de puncte, din care 426 de categoria I, şi din acestea 265 pe liniile magistrale şi principale, precum şi costuri mai mari pentru reabilitare prin neefectuarea la timp a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii”, se arată în scrisoarea sindicaliştilor CFR. @N_P