Reclamele catalogate drept "sâcâitoare" au obţinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicităţii online
37% din utilizatorii de internet sunt influenţaţi de publicitatea online fără să dea click
72% din aceştia completează cu ajutorul internetului informaţiile despre branduri
Acţiunile excesive şi intruzive ale publicităţii pe internet sunt cele mai lipsite de eficienţă şi cele mai deranjante pentru consumatori, potrivit studiului Voice of the Internet User, realizat de IAB România şi eResearch Corp.
Astfel, reclamele catalogate drept "sâcâitoare" au obţinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicităţii online analizate în raport. "Internetul este de departe mediul de comunicare cel mai legat de decizia de cumpărare şi de căutare de informaţii în vederea cumpărării. Modul în care, însă, companiile pun la dispoziţie informaţii despre produsele lor determină reacţii diferite. Studiul demonstrează că acţiunile excesive şi intruzive sunt cele mai lipsite de eficienţă şi cele mai deranjante pentru consumatori", a spus Sorel Radu, Managing Partner eResearch Corp.
Studiul mai arată că 72% din utilizatorii de internet completează cu ajutorul internetului informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii şi au o intenţie mult mai puternică de a achiziţiona produsul (37,6% au răspuns că au cumpărat produse în urmă căutării pe internet, ca urmare a unei informări din alte medii).
Totodată, probabilitatea de a cumpără un produs după ce s-au informat suplimentar prin intermediul internetului creşte pentru cei care au căutat ce spun bloggerii despre produs/companie (45,4%) şi în cazul celor care au căutat pe forumuri sau reţele sociale mai multe informaţii despre produs (44,2%).
În acelaşi timp, utilizatorii de internet sondaţi sunt influenţaţi de publicitatea online şi în alte mo