Compania aeriană ungară Malev, unul dintre primii cinci operatori aerieni de linie regulată din România, a redus capacitatea de zbor cu 7% pe piaţa locală, prin înlocuirea avioanelor Boeing (peste 130 de locuri) cu Bombardier (70 de locuri) şi schimbarea frecvenţelor de operare, potrivit oficialilor companiei.
"Ne-am ajustat capacitatea de zbor pentru a asigura un echilibru între cererea existentă pe piaţă şi oferta noastră. Am schimbat avioanele Boeing cu avioane de tip Bombardier (DH4)", a declarat Mădălina Creţu, country commercial manager al Malev pe România şi Republica Moldova.
Ea mai susţine că deşi compania ungară a avut un număr de zboruri mai mic cu 7% pe ruta Bucureşti-Budapesta, traficul de pasageri a crescut cu 7% în primele şase luni ale anului. Cu toate acestea, reprezentanta companiei nu a precizat câţi pasageri a transportat Malev în primul semestru al anului, cele mai recente date disponibile indicând un număr de 30.000 de pasageri înregistraţi pe ruta Bucureşti-Budapesta în primele trei luni ale anului. Peste 60% din pasagerii companiei ungare din România sunt pasageri de tranzit, care nu se opresc în Budapesta. "Nu putem dezvălui numărul total de pasageri. Pe toate zborurile pe care operează compania Malev în România gradul de ocupare a crescut în medie cu 5%", a declarat Mădălina Creţu.
Pe piaţa românească, Malev operează zboruri cu plecare din Bucureşti, Târgu Mureş şi Cluj către Budapesta. Compania ungară a redus frecvenţele de operare pe toate aceste rute după ce la sfârşitul anului trecut a renunţat la zborurile către Timişoara şi Iaşi, din cauză că nu erau profitabile.
Jucătorul aerian ungar estima anul trecut că deţine o cotă de piaţă de 5% în România, concurând cu companiile Tarom, Lufthansa, Austrian Airlines şi Carpatair şi alţi operatori de linie regulată, dar şi cu operatorii low-cost Blue Air şi Wizz Air.