Înainte de a intra în oraşele din provincie, reţeaua de magazine de proximitate Mic.Ro, deţinută indirect de Dinu Patriciu, a luat în vizor micile localităţi din jurul Capitalei în care s-au dezvoltat în anii de boom economic cele mai luxoase complexuri de vile.
Retailerul recrutează deja oameni pentru 15-20 de magazine ce urmează să fie deschise în Corbeanca, Snagov, Săftica, Baloteşti şi alte zone cu proiecte rezidenţiale noi din apropierea Capitalei, potrivit site-urilor de anunţuri. Consultanţii din sectorul imobiliar spun că aceasta este o strategie profitabilă pentru un retailer mic.
"Nu există magazine în zonele respective; ca şi localnic, trebuie să mergi chiar şi 1-2 kilometri până la primul magazin ca să cumperi produse pentru nevoi primare. În plus, chiriile sunt mult mai mici decât cele în spaţiile stradale dintr-un cartier precum Berceni sau Militari", spune un agent imobiliar specializat pe vânzarea de spaţii comerciale care nu a dorit să-i fie menţionat numele.
Retailerii mari precum operatorii de hipermarketuri sau supermarketuri ocolesc aceste localităţi pentru că au nevoie de un flux zilnic de clienţi de câteva mii de persoane pe unitate pentru a fi profitabili. În schimb, o unitate cu o suprafaţă de 50-100 de metri pătraţi, similară formatului de magazin dezvoltat de Mic.Ro, are nevoie de doar câteva sute de cumpărători zilnici pentru a supravieţui.
Mic.Ro operează în prezent aproape 100 de magazine în Bucureşti, care listează în special alimente, băuturi şi ziare.
Planurile de expansiune ale reţelei vizează 2.000-3.000 de unităţi la nivel naţional în aproximativ doi ani, primele investiţii în oraşele din provincie urmând a fi realizate în 2011.
Calculele ZF arată că, în doi ani, reţeaua Mic.Ro ar putea ajunge la afaceri de aproape un miliard de euro cu 3.000 de magazine.
Ce urmează după achiziţia M